Rozdział 4
Pierwsza Przyczyna
Boga można nazwać Pierwszą Przyczyną.
Jednak czy Pierwsza Przyczyna ma jeszcze „Swoją własną” przyczynę?
Stawiam takie logiczne pytanie, gdyż wszystko, nawet wszechświat, powinno mieć swoją przyczynę.
Naukowo wszechświat opisywany jest jako czasoprzestrzeń, gdzie wszystko jest ze sobą powiązane, tworząc łańcuch przyczynowości.
Jednakże w stanie poza czasem i przestrzenią, w którym nie upływa czas i nie ma punktów zaczepienia, taki łańcuch przyczynowości nie działa.
Ponieważ Bóg istnieje poza czasem i przestrzenią, to nie podlega zasadzie przyczynowości funkcjonującej tylko w czasoprzestrzeni. Nie ma zatem „Swojej własnej” przyczyny. Reasumując, Bóg jest Bogiem doskonałym, absolutnym i niemającym ani początku ani końca, a zatem nie może mieć żadnej „Swojej” przyczyny.
Sam jest absolutną Pierwszą Przyczyną.
Dla uzupełnienia tych stwierdzeń odsyłam do poniższych rozdziałów:
Rozdział 5: Stwórca – Byt Pierwoistny
Rozdział 6: Wszechmoc - Energia Pierwszej Przyczyny
Rozdział 7: Wszechświat tkwi w Bycie Pierwoistnym
Rozdział 8: Doskonałość Boga
Rozdział 9: Bóg - Absolutne Dobro
Analityczny system dla zrozumienia istnienia Boga, świata duchowego i wieczności człowieka
Na tej stronie przedstawiona jest treść książek dotyczących essenceizmu:
1. Essenceizm 1 - “Bóg nie jest z tego świata”
2. Essenceizm 2 - “My jesteśmy z tego świata”
3. Essenceizm 3 - “Zło jest z tego świata”
4. Essenceizm 4 - “Wizja nie z tego świata”
5. Essenceizm 5 - “Wieczność nie jest z tego świata”
6. Essenceizm 6 - “Nieprawdziwi bogowie z tego świata”
7. Essenceizm 7 - “Miłość z tego i nie z tego świata” - (publikacja w późniejszym czasie)